رابطه جنسی, کاندوم

تاریخچه کاندوم

تاریخچه کاندوم

آشنایی با تاریخچه‌ کاندوم

در این مقاله قصد داریم با تاریخچه کاندوم بیشتر آشنا شویم. همان طور که میدانید یکی از مسائل بسیار مهم که تاثیر فراوانی در رابطه زناشویی دارد، مسائل مربوط به آمیزش است است.

زوج ها در تلاش‌اند تا بتوانند رابطه‌ی خوب و لذت بخشی را کنار یکدیگر تجربه کنند، اما افراد باید در نظر داشته باشند که توجه به شیوه‌هایی که مانع از بیماری‌های آمیزشی می‌شوند را مد نظر داشته باشند.

ما قصد داریم برای شما در ابتدا درباره‌ی تاریخچه کاندوم کمی توضیح داده و سپس انواع آن را بررسی قرار می‌دهیم تا بتوانید در هنگام خرید کاندوم بهترین انتخاب را داشته باشید.

کاندوم چیست؟

در تعریف کلی، کاندوم به یک پوشش کشسان مانند گفته می‌شود که برای آلت تناسلی آقایان به‌عنوان یک مانع برای ورود اسپرم به دستگاه تناسلی و جلوگیری از بارداری مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین استفاده از این وسیله می‌تواند از بسیاری از بیماری‌های جنسی جلوگیری کند.

پس می‌توان خرید کاندوم را یک نکته مهم در نظر گرفت.

در رابطه با تاریخچه کاندوم باید گفت که با توجه به شواهد و آثار به‌جامانده، متوجه می‌شویم که در زمان قبل از مسیح آقایان از پوششی که جنسی مانند کاغذهای ابریشمی روغنی داشته استفاده می‌شده است.

در دوران مصر نیز با توجه به نقاشی‌های جامانده در زمان رابطه جنسی، پوششی برای آلت تناسلی آقایان در نظر گرفته شده که احتمالات زیادی وجود دارد که این پوشش نقش کاندوم امروز را داشته است.

آغاز تاریخچه کاندوم امروزی

آغاز تاریخچه کاندوم در اروپا را می‌توان از قرن 16 میلادی در نظر گرفت؛

در یک بازه‌ی زمانی مشخصی آمار بیماری‌های آمیزشی (علی الخصوص سفلیس) زیاد شد، در چنین شرایطی پزشک ایتالیایی به نام فالو پیو به آقایان پیشنهاد استفاده از چندلایه پارچه‌ای که برای زمانی در آب‌نمک خوابانده شده یا در یک محلول گیاهی را پیشنهاد داد،

آن‌ها باید از چندلایه پارچه به‌عنوان یک پوشش برای آلت تناسلی خود استفاده می‌کردند تا آمار بیماری‌های دیگر به‌مرور کمتر شود.

کاندوم از روده حیوانات

در تاریخچه کاندوم، زمانی که نوبت به دوره‌ی رنسانس می‌رسد، به تولید کاندوم از روده و مثانه حیوانات می‌رسیم.

آقایانی که در این دوره زندگی می‌کردند برای داشتن یک رابطه جنسی سالم از این مدل کاندوم‌ها استفاده کنند اما موضوعی که وجود داشت هزینه و کمیابی آن بود و حتی گاهی پیش می‌آمد که از یک کاندوم دو تا سه بار استفاده کنند، چرا که امکان دسترسی به آن به‌راحتی وجود نداشت.

اما در حال حاضر روش‌های مختلفی برای خرید کاندوم وجود دارد که یکی از بهترین راه‌ها خرید به‌صورت آنلاین و اینترنتی است زیرا در این روش می‌توان انواع مختلف آن را موردبررسی قرار داد و سپس در مدت‌زمان کوتاهی آن را دریافت کرد.

اگر قصد خرید کاندوم را دارید، می‌توانید از فروشگاه اینترنتی آنلاین کاندوم استفاده کنید.

شروع پیدایش کاندوم‌های لاستیکی

در سال 1844 ولکانیزاسیون لاستیک را به وجود آورد و در تولید آن از مواد شیمیایی استفاده کرد که باعث انعطاف‌پذیری لاستیک می‌شد.

چنین محصولی با چنین ویژگی توانست ذهن را برای تولید کاندوم لاستیکی آماده کند و پس از آن در تاریخچه کاندوم تحولاتی به‌احتمال رخ داده است.

کاندوم‌های لاستیکی به دلیل قابلیت کشسانی که داشتند به‌راحتی آسیب نمی‌دید و فرد می‌تواند از آن به نسبت بیشتری استفاده کنند.

تحولات تاریخچه کاندوم پس از مدل لاستیکی متوقف نشد و شاهد انواع دیگری نیز در تاریخچه کاندوم بوده‌ایم که می‌توان به کاندوم لاتکسی، کاندوم پلی اورتان و انواع دیگر آن‌ها آشنا کرد.

کاندوم لاتکسی

کاندوم لاتکسی به دلیل جنسی که دارد نسبت به کاندوم پلاستیکی مستحکم و نازک‌تر است و برای آن تاریخ انقضای 5 ساله‌ای در نظر گرفته‌اند که این موضوع نیز یکی از امتیازهای مثبت این کاندوم در کنار قیمت مناسبش به‌حساب می‌آید.

کاندوم پلی اورتان

کاندوم پلی اورتان که یکی دیگر از انواع کاندوم به‌حساب می‌آید که برای جلوگیری از بیماری‌های جنسی و بارداری مناسب‌تر است؛ همچنین طراحی این کاندوم به‌گونه‌ای است که انتقال گرما از آن به‌خوبی انجام می‌شود و لذت یک رابطه جنسی را دوچندان می‌کند.

کاندوم سیلیکونی

کاندوم سیلیکونی توانسته بین زوجین از محبوبیت بالایی برخوردار شود؛

این کاندوم به دلیل داشتن خارهایی با اندازه و قطرهای گوناگون توانسته یک رابطه متفاوت را برای افراد تداعی کند و همچنین دیگر ویژگی که به نسبت باعث محبوبیت آن شده است، قابل شست‌وشو بودن آن به‌حساب می‌آید.

سخن آخر:

در این مقاله به تاریخچه کاندوم اشاره کردیم اما توجه داشته باشید که شما می‌توانید انواع گوناگون این محصولات را برای رابطه‌ی خود امتحان کنید،

اما دقت داشته باشید که رابطه‌ی جنسی یک رابطه‌ی دوطرفه به‌حساب می‌آید و باید درباره‌ی چنین مسائلی نظر و سلایق دو طرف در نظر گرفته شود تا  بتوانند یک رابطه موفقی را شکل دهند.

در هنگام خرید کاندوم به برند و ویژگی‌های آن دقت کنید تا بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید. حتما در هنگام خرید کاندوم به جنس آن دقت کنید، کاندوم لاتکسی و دوم پلی اورتان می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *